Tworzenie stron WWW – pomysł na biznes czy nietrafiony biznesplan?

Wiele z dziedzin rozwoju biznesu ma szanse na dobry rozrost i powodzenie dzięki potędze Internetu. Firmy potrzebują swojej wizytówki w Sieci, gdyż to właśnie tam klienci będą szukać wszystkich informacji na temat danego przedsiębiorstwa, sklepu czy produktu. Ilość stron i sklepów internetowych z podobnym asortymentem jest bardzo wiele. Policzenie tego co znajduje się w Sieci jest niemożliwe, a każdego dnia dochodzą nowe domeny, witryny, blogi, konta na portalach społecznościowych oraz fora. Ktoś to jednak musi tworzyć – projektować, pisać kod i estetyzować.

Rozpoczynając nie zapomnij żeby się wyróżniać

Jedną z podstawowych cech, którą kierują się klienci szukający wykonawcy swoich stron internetowych, jest cena. Profesjonalne usługi i doświadczenie firm istniejących najdłużej na tym rynku powoduje, że kwoty jakimi operują są dużo większe niż może zaakceptować prosty klient z ograniczonym budżetem. Trzeba ograniczyć swój zarobek, by zyskać pierwszych klientów i wypracować renomę w środowisku informatycznych usług. Co prawda rozpoczynając taki biznes i realizując oszczędny biznesplan trzeba będzie się trochę napracować, ale jeśli dopracuje się proces pozyskiwania klientów, to można tu liczyć na godziwą zapłatę.

Wymagania

Profesjonalne tworzenie stron internetowych wymaga czegoś więcej niż podstaw programowania. Jest to branża, gdzie rozwój i szerokie horyzonty bardzo się przydają i ułatwiają sprostanie wymaganiom stawianym przez klientów. Absolutnie powinno się jednak znać i potrafić poruszać w kodzie HTML oraz w kilku innych językach tworzenia witryn WWW. Są to między innymi: CSS (arkusze stylów), PHP, Java Script oraz obsługa, modyfikowanie, a nawet budowanie paneli dla użytkowników, którzy chcieliby samodzielnie wpływać na treść na swojej stronie (CMSy). Jest to absolutne minimum, które gwarantuje, że większość napływających zleceń będzie dla danego informatyka w zasięgu jego możliwości oraz oferty. Sprawne poruszanie się między narzędziami używanymi w tej branży spowoduje dodatkowo, że każde zlecenie zostanie sprawnie i precyzyjnie wykonane, a każdy klient otrzyma swoje zamówienie w umówionym terminie.

Jak zacząć?

Największy problem to przekonanie klienta, że nowa firma bez doświadczenia jest w stanie wykonać jego zlecenie, nie tracąc przy tym na jakości czy stabilności danej witryny internetowej. By dobrze przygotować się do tego zadania i zawalczyć o dogodną pozycję wśród konkurencji należy się odpowiednio przygotować:
– stworzenie strony pokazowej lub atrakcyjnego portfolio,
– zainwestowanie w marketing (telefony, promocja w wyszukiwarce, marketing wirusowy oraz poczta pantoflowa, do czego najbardziej nadają się media społecznościowe oraz rodzina),
– wyjście z inicjatywą do przedsiębiorstw, które znajdują się w pobliżu, a które nie mają jeszcze własnej strony w Sieci (można to zrobić osobiście lub telefonicznie),
– nawiązać współprace z agencją pozycjonującą strony, gdyż czasem może się zdarzyć, że klient zdecyduje się na postawienie nowej domeny, którą zdolny informatyk może przecież szybko zaprojektować w oparciu o szczegółowe wytyczne specjalistów SEO.

Dodaj komentarz