Concierge – synonim zaoszczędzonego czasu

Dzisiejsze czasy, charakteryzujące się na ogół wysokim poziomem stresu i nieustanną pogonią za kolejnymi ambitnymi celami, każą nam niejednokrotnie rozmyślać nad tym, że nie radzimy sobie z wieloma codziennymi obowiązkami. Ciągle przychodzą nam do głowy niezałatwione sprawy i niespełnione obietnice, składane często najbliższym osobom. Na szczęście, współczesny biznes znalazł rozwiązanie części owych problemów. Jest nim concierge – nasz prywatny, niezastąpiony asystent w pracy i w domu.

Concierge… czyli kto?

Concierge (albo, zgodnie z wymogami polskiej pisowni, konsjerż) to nazwa zawodu stosunkowo słabo jeszcze w Polsce znanego, a zarazem określenie konkretnej usługi biznesowej z zakresu szeroko rozumianego outsourcingu. Istotą zarówno owego zawodu, jak i samej usługi jest dostarczanie klientowi – prywatnemu bądź korporacyjnemu – określonych rozwiązań, mających wpływ zarówno na jego codzienne funkcjonowanie, jak i na oszczędność czasu.

Konsjerż będzie zatem dbał o wszelkie sprawy z zakresu tzw. lifestyle managementu. Może czuwać nad rozmaitymi terminami, umawiać wizyty, dbać o rodzinę klienta bądź jego domowe zwierzęta, wynajmować hotele czy samochody, ustalać menu bankietowe bądź plan zagranicznych podróży… Możliwości są tu praktycznie nieograniczone, zaś ich dobór zależy jedynie od aktualnych potrzeb samego klienta.

Warto przy okazji zaznaczyć, że profesjonalny konsjerż podejmie się również zadań znacznie trudniejszych w realizacji (np. zdobycia biletów na wyprzedane już wydarzenie artystyczne albo zaaranżowania spotkania z nieuchwytnym celebrytą). Oczywiście, za tego rodzaju usługi przyjdzie nam zapłacić. Ich wykonanie jest jednak całkowicie możliwe, co wiąże się z szerokimi kontaktami zawodowego konsjerża w kraju i za granicą oraz z jego rzutkością czy przedsiębiorczością.

Gdzie znaleźć konsjerża?

Od pewnego czasu powstają w Polsce profesjonalne agencje outsourcingowe, zajmujące się powoływaniem do życia całych zespołów wyspecjalizowanych asystentów klienta indywidualnego i firmowego.

Wiodącą marką jest tutaj Brella (https://www.brella.pl/), której pracownicy dbają 17o wzorowe wykonywanie powierzonych im zadań. Klienci zainteresowani usługą concierge wybierają opcję godzinową (im więcej godzin pracy dla zespołu, tym niższa cena) albo gotowe pakiety. Zyskują także dostęp do specjalnego, wirtualnego Panelu Klienta, za pomocą którego mogą śledzić stan wykonanych zadań. Istnieje również oczywiście opcja pozostawania w ścisłym kontakcie z danym konsjerżem w trakcie wykonywania przez niego zadania, aby nadzorować jego przebieg.

Usługa concierge przypadnie do gustu przede wszystkim tym klientom, którym obowiązki służbowe uniemożliwiają właściwe wykonywanie wielu codziennych zadań. Zlecenie ich osobie trzeciej wiąże się z odciążeniem klienta, co skutkować będzie jego lepszym funkcjonowaniem w życiu zawodowym (a nierzadko także osobistym).

Biorąc pod uwagę niewygórowaną cenę usługi, jak również wszystkie wynikające z niej korzyści, należy się spodziewać, że zawód konsjerża będzie w Polsce z roku na rok coraz popularniejszy.

Dodaj komentarz