Akcja, interakcja, aplikacja – bez tego dzisiaj nie zbudujesz biznesu

Podejmując decyzję o próbie stworzenia biznesu od zera, od zupełnych podstaw, niezbędny jest do tego oczywiście odpowiedni plan. Nie chodzi tylko o biznesplan, określający możliwości zwrotu z inwestycji oraz popytu na rynku, w który chce się wejść. Za cokolwiek się nie zabierzemy potrzebujemy przemyślanej strategii. Jeśli biznes ten ma być naprawdę dochodowy i nie będzie jedynie sprzedażą to wszystkie elementy muszą ze sobą idealnie pasować w tworzonej koncepcji własnego biznesu. Ale do rzeczy. Czegokolwiek nie robimy niezbędna dzisiaj będzie akcja, interakcja i aplikacje – czyli rozwiązania mobilne, bez których współczesny biznes się nie rozwinie do odpowiedniego poziomu. Każdy rodzaj biznesu można zareklamować wydając na kampanie reklamowe miliony. Można wystartować z bilbordami, reklamami w prasie i radiu czy nawet telewizji i oczywiście z kampaniami w internecie. Media społecznościowe to też dzisiaj podstawa jeśli chodzi o marketing. Ale stworzenie aplikacji dającej użytkownikowi akcję i umożliwiającej mu interakcję – to jest sukces murowany i gwarantowany. I jest to lepsze aniżeli jakakolwiek reklama. Tylko, że trzeba wiedzieć jak zbudować to coś, o co oprzemy Nasz biznes.
Możemy podać kilka przykładów, ale zacznijmy od tego, dlaczego akurat taka ścieżka a nie inna. Dzisiaj świat należy do smartfonów, czyli telefonów komórkowych będących prawie jak komputery. Nie da się ukryć, że to absolutna przyszłość również jeśli chodzi o korzystanie z internetu. Już dzisiaj większość ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych, a to oznacza tylko jedno – jest ich więcej aniżeli komputerów. Za tym kryje się potęga, ponieważ smartfon ma dzisiaj każdy. Mają go ludzie młodzi, starsi i najstarsi. Zatem czy nie jest to lepsze od wszystkich innych możliwości reklamowych? Czy nie będzie najlepszą reklamą taka, która pozwoli nam dotrzeć prawie do wszystkich Polaków? No właśnie, ale do tego trzeba mieć jeszcze pomysł, jak z tego narzędzia marketingowego skorzystać?
Krok pierwszy to wymyślenie aplikacji i jej sensu istnienia. Krok drugi to wymyślenie strategii jej promocji. Krok trzeci to zamówienie w studiu projektowym odpowiedniej aplikacji, jaką sobie wymyśleliśmy. Krok czwarty to dotarcie z nią do grona użytkowników smartfonów, któreż to grono może być naszymi potencjalnymi klientami. Najważniejsza jest koncepcja. Jeśli chcemy zbudować biznes, jakim będzie siłownia, stwórzmy aplikację, w której online dostępni będą nasi trenerzy personalni. Jeśli ma to być salon z odzieżą stwórzmy aplikację, w której użytkownicy będą mogli oglądać na sobie wizualizację oferowanych przez nas ubrań. Jeśli mamy studio makijażu czy salon fryzjerski zróbmy aplikację, w której będziemy proponować różne fryzury dopasowane do zrobionego samemu sobie zdjęcia. Pomysłów można mieć tysiące a dobre firmy informatyczne stworzą dla nas wszystko, co tylko sobie wymarzymy. Musimy tylko mieć pomysł. Pomysł na biznes i pomysł na wspierającą ją aplikację. No i nie wolno zapomnieć, że taka aplikacja powinna mieć możliwość wdawania się z jej użytkownikami w interakcję. Tak aplikacja musi po prostu żyć.

Dodaj komentarz