Zastanówmy się przez chwilę skąd współczesny człowiek czerpie informacje na temat dostępnych usług, danych kontaktowych oraz ofert różnych firm. Nie da się ukryć, że grono osób zdaje się wówczas na polecane przez znajomych przedsiębiorstwa i fachowców, jednak bardzo często okazuje się, że dana firma nie istnieje już, a chcieli byśmy porównać opcje dostępne na rynku. A co z usługami nowymi, z których nigdy nie korzystaliśmy? Internet to potęga informacyjna, gdzie każdy może mieć swoją stronę, niezależnie czy jest prywatnym przedsiębiorcom, blogerem, czy po prostu ma doskonały pomysł na biznes. To co nie istnieje w Sieci, równie dobrze mogło by w ogóle nie istnieć, gdyż poczta pantoflowa nie zawsze zdaje egzamin, a o klientów trzeba walczyć każdego dnia.
Nie ma takie potrzeby? Nic bardziej mylnego!
Każdą działalność należy odpowiednio wypromować. Reklama jest dźwignią handlu, ale nie tylko, gdyż cały szereg usług (sektora, który z każdym kolejnym rokiem staje się coraz potężniejszy) wymaga skutecznej i atrakcyjnej promocji. Kiedyś do tego celu używało się gazet, słupów ogłoszeniowych czy radia. Dziś niewiele z tego zostało, a już na pewno nie są to sposoby tak skuteczne i tanie jak strona WWW. Klienci wszystkiego szukają najpierw w wyszukiwarkach. Znając nazwę firmy, szukają danych kontaktowych i oferty. Podejmując decyzję sprawdzają opinię na temat profesjonalizmu i jakości, jakie mogą otrzymać w zamian za swoje pieniądze. Jeśli nie znajdą czegoś w Google to uznają, że firma nie jest zbyt poważna i szkoda na nią czasu, który przecież jest dziś tak cenny. Pójdą gdzie indziej, inna firma otrzyma od nich maila z zapytaniem czy telefon w sprawie danej usługi lub produktu. Korzyści można mnożyć tutaj bardzo długo. Więcej osób się dowie o firmie z Internetu niż z ogłoszenia w lokalnej gazecie i to w wygodniejszy sposób, bo użytkownicy mogą z niej korzystać przez całą dobę.
Niewygórowany koszt promocji
Nie każda firma potrzebuje mocno rozbudowanej strony. Czasem wystarczy kilka zakładek i prosta infografika by przyciągnąć do siebie klienta. Oczywiście w miarę rozwoju działalności można będzie ją rozbudowywać, ale wstępna cena za prostą witrynę z ofertą to koszt zaledwie kilkuset złotych. Dobrze jest również w tym czasie pomyśleć o pozycjonowaniu danej domeny, by wyświetlała się ona na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Najlepsze do tego celu są specjalistyczne agencje SEO, które mogą wypracować taką pozycję poprzez pozycjonowanie organiczne z opłata za osiągnięty efekt. W czasie oczekiwania – minimum 3-4 miesiące – na rezultaty można również zainwestować w tzw. reklamy AdWords, które z dnia na dzień zapewniają danej stronie widoczność na samej górze listy linków Google. Taka usługa to również koszt kilkuset złotych, ale jeśli powierzymy ją fachowcom to liczba wejść stanowczo zwiększy się i to w krótkim czasie.
Brak czasu
Osoby prowadzące działalność gospodarczą często nie maja zbyt dużo czasu na zajmowanie się sprawami związanymi z budowaniem stron internetowych, dlatego wiele firm oferuje tę usługę w ramach swojej pomocy. Wystarczy udostępnić im wszystkie potrzebne informacje, grafiki, logo, wybrać szablon i po kilku dniach domena jest już gotowa do pokazania użytkownikom Internetu. W ramach tego typu usług można liczyć również na doradztwo profesjonalnych grafików i copywriterów, którzy zadbają by klient wchodzący na stronę ich klienta został na niej jak najdłużej. Nie jest to więc tak skomplikowane jak mogło by się wydawać, a jak wie każdy poważny przedsiębiorca, nie wystarczy dziś być dobrym w tym co się robi. Trzeba również zadbać o promocje swoich usług i towarów, gdyż to co najłatwiej wyszukać w Internecie jest często dla klientów najbardziej wiarygodne.
To inwestycja w przyszłość!
Era mobilnych urządzeń oraz stałego dostępu do Sieci ma również swoje przełożenie na sposób prowadzenia biznesu. Firma, która twierdzi, że korzysta z najnowszych technologii i posiada wyśmienitych specjalistów nie może sobie pozwolić na brak strony WWW. Nikt nie potraktuje jej poważnie, a przecież by odnieść sukces trzeba najpierw zainwestować. Domena w Internecie jest właśnie taką inwestycją, która odpowiednio kontrolowana i pielęgnowana ma szanse zdobyć dla danej firmy rzeszę nowych klientów. Konkurencja nie śpi, a walka o zlecenia jest przecież podstawą życia przedsiębiorstw – im więcej podobnych firm tym bardziej należy się starać, zwłaszcza Sieci. Odpowiadając więc na pytanie postawione w tytule… KAŻDA firma powinna mieć swoją stronę WWW (choćby była to prosta wizytówka).