Jeśli mamy zwierzęta domowe to dochodzi to tego jeszcze ryzyko brudnych śladów łap, a gdy po domu biegają beztroskie dzieci, to wcześniej czy później coś zabrudzi dywan. Zakładając firmę, która specjalizowała by się w usuwaniu niewygodnych i nieestetycznych pamiątek wypadków domowych, można więc ocalić wiele wygodnych zestawów wypoczynkowych przed przykryciem przez koce maskujące niedoskonałości. Klientów na pewno tu nie zabraknie.
Profesjonalny sprzęt
Telezakupy lubią obiecywać swoim klientom (ciekawe kto to ogląda?), że ich produkty są niemal magiczne i mogą wszystko. Niewielki koszt bo TYLKO 499 zł i możesz prać swój dywan kiedy chcesz. Prawda jest jednak o wiele bardziej skomplikowana i by pozbyć się w pełni plamy z rozlanego wina na dywanie trzeba czegoś więcej niż np. myjka parowa. Specjalistyczne urządzenie, które będzie wielofunkcyjne i w pełni zadowoli klienta (i nie zniszczy tapicerki) musi tu trochę kosztować. Zakładają firmę specjalizującą się w praniu tapicerki trzeba liczyć się z tym, że jest to sprzęt o wartości kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. Sama maszyna nic nam jednak nie da. Potrzebne są tu również odpowiednie środki chemiczne, których użycie gwarantuje ten „magiczny efekt”.
Szkolenie
Mogło by się wydawać, że obsługa sprzętu do prania tapicerki i czyszczenia dywanów jest prosta, łatwa i przyjemna. W rzeczywistości są to zazwyczaj urządzenia dość skomplikowane i choć nowoczesne rozwiązania techniczne pozwalają w dużej mierze zautomatyzować proces czyszczenia, to i tak należy zaliczyć specjalne szkolenie. Chodzi tu głównie o bezpieczeństwo pracy, znajomość budowy używanego sprzętu oraz wiedzę na temat używanych środków chemicznych. Przemysłowe środki do prania są zupełnie inne, niż to co możemy znaleźć w sklepach, więc znajomość wszystkich za i przeciw ich użyciu jest wręcz obowiązkowa, by nie zniszczyć czyszczonego materiału. Umiejętność rozpoznania materiału też jest w tym przypadku bardzo ważna, zarówno jeśli chodzi o dobór programu czyszczenia, jak i środków piorących.
Dodatkowy zarobek
Czyszcząc dywany, kanapy, fotele i inne meble tapicerowane niejednokrotnie trafimy na klientów, którzy zapytają nas o środki, których używamy. Oczywiście nie wszystkie one nadadzą się do stosowania przez niedoświadczonych użytkowników lub bez specjalnego sprzętu, ale cześć tego asortymentu może być jak najbardziej przydatna dla prywatnych klientów. Mając więc dostęp do środków czystości, niższe ceny w hurtowni oraz doświadczenie w użytkowaniu można zaoferować klientom sprzedaż detaliczną niektórych preparatów (oczywiście z rozsądnym zyskiem). Sprawi to, że nie trzeba będzie tracić czasu na małe zlecenia, a klienci zapamiętają daną firmę i chętniej będą korzystać z jej usług lub polecać ją swoim znajomym.
Dobra promocja
Posiadanie strony internetowej (lub chociaż prostej wizytówki w Sieci) jest w każdej branży bardzo ważnym elementem promocji działalności firmy. Oczywiście powinna być ona przejrzysta i konkretna, ale nie zaszkodzi również zadbać o przykładową galerię (przed/po czyszczeniu). By szybko dotrzeć do klienta warto również zainwestować część środków w kampanie linków sponsorowanych AdWords, gdyż dzięki temu z dnia na dzień można znaleźć się na szczycie listy wyszukań Google. Nie zawadzi również pomyśleć o bardziej tradycyjnej reklamie i np. przygotować ogłoszenie, które następnie będzie można umieścić na tablicach ogłoszeniowych na pobliskim osiedlu. Warto też zastanowić się jakie firmy mogły by potrzebować naszych usług i złożyć im jakąś konkretną ofertę abonamentową na czyszczenie mebli tapicerowanych.