Zostań złotą rączką – jak umiejętność naprawy może stać się biznesem

Pomysł na biznes i własna firma to coś, do czego dąży dziś bardzo duża część społeczeństwa. Nie jest to droga łatwa, ale przy odrobinie cierpliwości, przedsiębiorczości oraz dobrych chęci można na tej podstawie zbudować bardzo satysfakcjonujący obraz przyszłości. Współczesny człowiek traktuje swój dom jak hotel – miejsce spania między dniami roboczymi – a kiedy przychodzi weekend nie bardzo ma chęć na coś więcej niż relaks.

Ma on więc pieniądze na koncie, ale kran w domu cieknie, coś skrzypi, a zamek w drzwiach od łazienki czasem się zacina. To właśnie jest doskonały target dla osób, które w drobnych pracach czują się jak ryba w wodzie. Ilość zleceń może przejść tu nawet najśmielsze oczekiwania, a jak wiadomo złośliwość rzeczy martwych jest w stanie zapewnić nam dość stałe zarobki.

Grupa docelowa dla kogoś kto zna się na drobnych pracach remontowych i konserwatorskich to również samotne kobiety. Singielki na wysokich stanowiskach, wdowy, których dotychczasowy mąż zajmował się wszystkim, a teraz mieszkanie wymaga męskiej ręki oraz każda pani, której partner życiowy jest po prostu leniwy lub ma dwie lewe ręce. By założyć gniazdko czy lampę nie trzeba elektryka. Tak samo ma się sprawa z wymianą zamka w drzwiach. Zadań jest tu naprawdę wiele, a że czas ich wykonania to zwykle 1-2 godzin (a nawet mniej) jest to bardzo wygodny sposób na osiągnięcie dobrego przychodu godzinowego.

Nie od razu jednak wszystko da się zrobić. Musi minąć trochę czasu, zanim zyska się pierwszych klientów oraz pierwsze dochody. Na początku można to robić hobbystycznie, jednak opłaca się założyć firmę o tym profilu, gdyż w oczach potencjalnych klientów będziemy wyglądać o wiele poważniej i wzbudzimy zaufanie. Na pewno przyda się odpowiedni lokal, gdzie będzie można urządzić warsztat. Nieodłącznym elementem takiego biznesu będzie również posiadanie własnego samochodu z nazwą firmy, danymi kontaktowymi i estetyczną reklamą działalności. Dzięki temu osoby postronne zyskają możliwość dowiedzenie się o nas, kiedy my będziemy akurat wykonywać jedno ze zleceń.

Reklama jest tu bardzo ważna. Wizytówki oraz materiały marketingowe w Internecie to absolutne minimum. Często pomagają np. ogłoszenia na osiedlowej tablicy lub po prostu na jednym z portali z tego typu treściami. Dla poważnie myślących o tego typu działalności polecamy zaangażować swoją uwagę w stworzenie prostej strony internetowej. Dzięki temu nawet jeśli klient zgubi wizytówkę będzie mógł dotrzeć do naszych danych kontaktowych. Jeśli jednak w planie jest zatrudnienie dodatkowych pracowników, to dobrze jest zapewnić im odpowiedni i rozpoznawalny strój, a przynajmniej plakietki z informacją dla jakiej firmy pracują.

Jeśli chodzi o zakres usług, to może to być bardzo wiele spraw, które normalnie wymagają chwili czasu. Nie musi tu wcale chodzić wyłącznie o naprawy w mieszkaniu. Coraz częściej spotyka się oferty, które zawierają w sobie również:
– usługi dla rodziny (zawiezienie lub odbiór jednego z członków rodziny w/z konkretne/go miejsce/a),
– prace porządkowe (np. koszenie trawy, sprzątanie po remoncie, montaż mebli, porządkowanie lokali użytkowych jak piwnice czy strychy),
– hydraulikę,
– elektrykę.

Warto zastanowić się oczywiście również na satysfakcjonującym cennikiem swoich umiejętności. Na początku można zrobić to razem z klientem, by obie strony nie były pokrzywdzone, dobrze jednak wiedzieć jak aktualnie plasują się ceny innych osób wykonujących podobne prace. Jeśli uda się nam osiągnąć porozumienie to możemy być pewni, że uda się nam również osiągnąć kilka dodatkowych zleceń na zasadzie polecenia przez zadowolonego klienta.

Dodaj komentarz