Pomysł na biznes, który zawsze jest w cenie – zakład tapicerski

upholstery

Podobno współczesny obywatel woli wyrzucić niż naprawić. Podobno nasze meble szybko nam się nudzą i chcemy je ciągle zmieniać. Takich „podobno” jest jeszcze kilka, ale czy rzeczywistość brutalnie ich nie weryfikuje? Pierwszą przeszkodą są pieniądze. Kupno mebli, jakkolwiek tanie by one nie były, to wydatek rzędu niemal 1000 zł.

Oczywiście można oszczędzić, ale każdy wie, że przy regularnej eksploatacji tapicerka np. takiej kanapy, szybko straci kolor. Do tego należy dodać jeszcze żywotność mechanizmów i innych materiałów, w tym miękkiego wypełnienia, które zapewnia nam wygodny odpoczynek. Dla niektórych taki fotel może mieć wartość sentymentalną lub jest po prostu wygodny. I co, wyrzucić, bo tapicerkę zniszczył domowy kot babci lub jej wzór nie jest już modny? Takich przypadków jest wiele, dlatego warto zastanowić się, czy posiadając umiejętności tapicerskie nie warto było by uczynić z tego biznes planu. Z czasem klienci sami zaczną nas polecać, wystarczy trochę cierpliwości i…

Dobre chęci

Jeśli ktoś czuje się pewnie w temacie wymiany tapicerki oraz nadawaniu starym meblom nowego wyglądu, to od udanego biznesu dzieli go bardzo niewiele. Zapał do pracy oraz sumienne wykonywanie tego co powstało w głowie klienta to na pewno cechy, które należy posiadać w tym biznesie. Sentyment jakim społeczeństwo darzy niektóre meble można z powodzeniem wykorzystać. Wygląd ich trochę się zmieni, ale nowe obicie i wypełnienie mogą zdziałać tu prawdziwe cuda. Posiadanie kanapy lub fotela, który łączy w sobie dawny design i nowoczesną funkcjonalność to prawdziwy prestiż. Jeśli ktoś jest przywiązany do swoich mebli to na pewno dwa razy zastanowi się, zanim definitywnie się ich pozbędzie.

Stare jest solidniejsze

Zakład tapicerski to coraz popularniejsza alternatywa, dla tych, którzy chcą mieć w swoim domu meble ładne i solidne. Szkielety foteli, które mają nawet kilkanaście lat są o wiele bardziej wytrzymałe, niż to co znajdziemy w tanich produktach, tak często reklamowanych przy pomocy różnych mediów. Tanie jest tylko ładne na początku i jeśli nie wzmocni się później tej konstrukcji, to w zasadzie po kilku latach jest ona całkowicie nieużyteczna. Klienci coraz częściej decydują się więc na kupno czegoś używanego i na odnowienie tego według własnego uznania. Jest to szansa dla osób posiadających umiejętności tapicerskie, gdyż sprostanie zapotrzebowaniu rynku na te usługi jest coraz trudniejsze i szybko można wyrobić sobie renomę. Aktualnie jest to nisza pielęgnowana głównie przez starszych rzemieślników, warto więc śledzić zapotrzebowanie ludzi i w odpowiednim momencie wejść do gry.

Zakład tapicerski to również sprzęt

Biznes plan uwzględniający wszystkie szczegóły działalności, którą zamierza się założyć, powinien między innymi zawierać również realnie rozpisany kosztorys i precyzyjny opis tego, co będzie nam niezbędne do rozpoczęcia pracy. Praca tapicera wymaga specjalistycznego sprzętu, który nie tylko ułatwia i usprawnia pracę, ale i chroni jej efekty przed zbyt szybką utratą jakości. Do podstawowego wyposażenia należą tu: maszyna krawiecka, materiały do szycia, narzędzia precyzyjne do poprawek ręcznych oraz materiały umożliwiające wymianę wypełnienia oraz bezpiecznego zamocowania go we wnętrzu mebla. Im więcej zleceń tym więcej miejsca będzie potrzebne, dlatego lokal, w którym będą dokonywane naprawy i renowacje powinien mieć wydzielone miejsce na biuro do przyjmowania klientów, magazyn z podziałem na meble do odbioru i czekające na swoją kolej oraz przestronny warsztat tapicerski.

Zadbaj o jakość oferty

W zależności od wielkości firmy trzeba również dobrze zastanowić się nad zakresem oferty. Stawiając pierwsze kroki w tym biznesie nie warto zbytnio zawężać swoich możliwości, bo może się okazać, że przez to tracimy wielu klientów. Na swobodę wyboru przyjdzie jeszcze czas, a na początek zawsze warto zaoferować klientom nie tylko procesjonalną obsługę i doradztwo, ale również cały szereg usług tapicerskich, jak np. renowacja mebli, projektowanie, konserwacja i naprawy (takich usług potrzebują zwykle większe ośrodki jak hotele, czy domy wczasowe), odnawianie antyków czy wykonywanie obicia na drzwi (jako dodatkowe wygłuszenie) lub inne zadania nietypowe, np. przerabianie szkieletu mebli, zgodnie z sugestią klienta, czy tapicerowanie rzeczy mniej oczywistych, jak fotele samochodowe, czy materace. Warto również nawiązać współpracę z rzetelnym dostawcą materiałów, gdyż nasza oferta próbek może być pierwszą zaletą, którą dostrzeże klient. Wygląda to też o wiele bardziej profesjonalnie, a im większy wybór (np. z materiałów naturalnych) tym większa szansa na powodzenie. Nie warto więc zamykać się na żadną możliwość i próbować odpowiedzieć swoją ofertą zarówno na zapotrzebowanie indywidualnych klientów jak i instytucji (reklama w Internecie to w tym przypadku podstawa).

Dodaj komentarz