Stałe miejsce zamieszkania to dziś coraz częstsze zjawisko, ale również i luksus. Mobilność dzisiejszego świata wymaga, by w poszukiwaniu np. pracy marzeń, opuścić swoje miasto rodzinne i spróbować szczęścia gdzie indziej lub tam, gdzie rzuci nas los. Niektórzy lubią taki tryb życia, dla innych jest on bardzo stresujący, nie zmienia to jednak faktu, że by przenieść się w inne miejsce, nawet jeśli oddalone jest ono o kilka ulic, bardzo często trzeba skorzystać z usług firmy przeprowadzkowej.
Nie zawsze opuszczenie domu rodziców można załatwić przy pomocy samochodu osobowego, zwłaszcza jeśli w nowe miejsce mamy zamiar przetransportować również meble. W ciągu całego życia osoba mieszkająca w Polsce może zmienić adres nawet kilkakrotnie, jest to więc doskonały pomysł na biznes – profesjonalna pomoc przy przeprowadzce.
Klient oczekuje wygody i sprawnego działania
Jak już wspomnieliśmy przeprowadzka to dla osoby zmieniającej miejsce zamieszkania duży stres. Nic dziwnego, że coraz więcej ludzi woli oddać główną część tego zadania w ręce profesjonalistów. Dzięki temu wszystko ma się odbyć nie tylko szybciej, ale i sprawniej, a na tym zależy każdemu klientowi. Nie trzeba robić wszystkiego, ważne jest tu przecież, by zadanie wykonać dobrze, a nie byle jak i byle zarobić. Konstruując więc swoją ofertę dobrze jest zbadać nasycenie rynku i poszukać w nim nisz, w których można by stać się konkurencją dla już istniejących firm. Możliwe, że uda się nam odkryć bardzo lukratywne braki, które dzięki swojej kreatywności i dobremu biznes planowi przekujemy w żywą gotówkę. Zwykle pierwszą rzeczą, którą należy doprecyzować przy przeprowadzkach jest zasięg działalności. Może to być konkretne miasto, województwo, a przy dobrym zapleczu technicznym i pracowniczym nawet cały kraj. Coraz częściej zdarza się również, że polskie firmy decydują się na rozszerzenie działalności na kraje ościenne lub nawet całą Europę.
Kompleksowa pomoc
Profesjonalne przeprowadzki to nie tylko transport, ale i cała gama usług dodatkowych, której klienci coraz częściej oczekują przy okazji tego typu zleceń. Do najpopularniejszych zadań, których podejmują się firmy przeprowadzkowe, należą na pewno: transport przedmiotów wielkogabarytowych (np. meble lub sprzęt treningowy), zapakowanie i rozpakowanie transportowanych rzeczy, montaż i demontaż sprzętów (np. pralki), wniesienie przedmiotu transportu. Dla wielu klientów jest to absolutne minimum, ale warto zastanowić się, czy nie istnieje jeszcze inna możliwość uczynienia swojej oferty bardziej kompleksową i dopasowaną to grupy docelowej.
Profesjonalne przygotowanie
By działać kompleksowo trzeba być dobrze przygotowanym na każda ewentualność. Wiadomo, że motorem napędowym każdej firmy są ludzie, ale przy przeprowadzkach siła mięśni i doświadczenie mogą okazać się niewystarczające. Podstawą są tu profesjonalne pojazdy – najlepiej dwa, jeden ciężarowy z funkcjonalna windą załadunkową oraz dostawczy, dzięki któremu obsługa małych zleceń będzie równie opłacalna i wygodna. Pakowanie zawartości domów i biur wymaga natomiast dostępu do kartonowych pudeł oraz foli z bąbelkami. Te, zdawało by się, podstawowe materiały mogą nie tylko dobrze zabezpieczyć przedmiot transportu, ale i pozwolą pracownikom na wygodne ułożenie ładunku. Duża elektronika, elementy szklane oraz antyki wymagają wyjątkowej troski, dlatego posiadanie pasów zabezpieczających czy też siatki może być tu ważnym elementem, mogącym uchronić firmę przed niezamierzonym błędem.
Frontem do klienta
Przeprowadzki to nie tylko domena klientów indywidualnych. Wiele firm zajmujących biura decyduje się co jakiś czas na zmianę lokalizacji. Najczęściej spowodowane jest to rozrostem działalności, ale przestój w interesie nie jest tu akceptowalny. Z tego powodu szuka się właśnie firm transportowych, które będą potrafiły wykonać zlecenie w ciągu jednego dnia i w pełni kompetentnie zajmą się licznym sprzętem biurowym. Dobra logistyka ma swoja cenę, dlatego oferta powinna być tu przedstawiana z uwzględnieniem wartości orientacyjnej. Zniesienie mebli z 10 piętra nie może przecież kosztować tyle samo co wyniesienie ich z mieszkania na parterze. Obecność windy również powinna mieć wpływ na rachunek końcowy, jaki zamierzamy przedstawić naszym klientom. Nie obędzie się więc bez osoby, która nie tylko będzie potrafiła to wszystko dobrze zaplanować, ale i skoordynować.
Nietypowe pomysły są opłacalne
Klient, który odwiedzi stronę firmy zajmującej się przeprowadzkami, nie zawsze musi szukać kogoś do przewozu kanapy. Zdarzają się w tym biznesie sytuacje nietypowe, kiedy to ładunkiem ma być drogi, zabytkowy fortepian. Oprócz ubezpieczenia transportu, które powinna posiadać każda firma tego typu, należy również zadbać o to by zespół był przygotowany na taką okoliczność, a informacja na stronie zawierała odpowiednią wzmiankę na temat przewozu ładunków nietypowych. Jeśli ładunek jest wartościowy (np. sejf), to dobrze jest również zorientować się i nawiązać współpracę z agencja ochrony mienia. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji można ponadto zaoferować magazynowanie towaru na czas remontu.